دوشنبه ۲۴ بهمن ۰۱ | ۱۱:۵۹ ۱۹ بازديد
اگر شما صاحب يك كسب و كار هستيد، قطعا بايد هم به فكر توسعه مهارتهاي مديريتي خود باشيد و هم توسعه مهارت هاي فردي. اما يك مدير لازم است تا چه مهارت هايي داشته باشد؟ بهترين و پربازده ترين روش كسب اين مهارت ها كدام است؟ با ما همراه باشيد تا به اين سوالات پاسخ دهيم.
به طور كلي 3 نوع مهارت براي يادگيري مديران وجود دارد. دو دسته از اين مهارت ها (ذهني و انساني) در دوره هاي آموزشي مديريت تدريس مي شود؛ اما متاسفانه بسياري از مديران به دليل مشغله زماني را براي آموزش ديدن خود صرف نمي كنند. بهترين راه حل براي اين مديران شركت در دوره Mba آنلاين است كه زمان رفت و آمد را كاهش داده و باعث صرفه جويي در وقت آنها ميشود.
مهارت هاي مديران
- مهارت هاي ادراكي يا conceptual، مهارتهاي فني يا technical مهارتهاي انساني. بسته به سطح مديريت يك مدير ضرورت يادگيري اين مهارت ها نيز افزايش پيدا مي كند. مديران رده بالا بيشتر از هر كسي در سازمان لازم است تا مهارتهاي ادراكي را در خود تقويت كنند. مديران مياني از آنجا كه بيشترين تعامل را با كارمندان مجموعه دارند، بايد روي مهارتهاي انساني خود كار كرده و براي مديران رده پايين يادگيري مهارت هاي فني از اهميت ويژه اي برخوردار است. تقويت مهارت هاي ادراكي يا ذهني باعث مي شود تا مدير ارتباط بين اجزاي سازمان را بهتر درك كرده و اثرات تغييرات در كسب و كار خودش را بهتر درك كند. يك مدير رده بالا در سازمان بايد بتواند به سازمان به عنوان يك كل بنگرد. تنها در اين صورت است كه مي تواند سازمانش را به اهداف بلندمدت مدنظر برساند.
- از طرفي يك مدير رده مياني بايد توانايي ارتباط گيري درست و بهينه با پرسنل سازماني و روش هاي انگيزه بخشي و تشويق كاركنان را به خوبي بياموزد.
- و درنهايت يك مدير رده پايين بايد تواناييي كار با دستگاه ها و دستور العمل هاي اجراي دستگاه ها را بلد باشد.