سه شنبه ۱۶ اسفند ۰۱ | ۰۸:۲۱ ۶۸ بازديد
فروشندگي يكي از مهمترين عوامل موفقيت هر كسب و كار است. در اين راستا، بايد به اشتباهات رايج در فروشندگي توجه كرد و در برنامهريزي فعاليتهاي فروش، آنها را مديريت كرد. در زير چند اشتباه رايج در فروشندگي كه عموما در دوره آنلاين فروش تدريس مي شود را ذكر مي كنيم.
- عدم شناخت مشتري: يكي از اشتباهات رايج در فروشندگي، عدم شناخت مشتري است. اين موضوع ميتواند باعث شكست در فروش شود. براي موفقيت در فروش، بايد با نيازها و مشكلات مشتريان خود آشنا شويد و سپس محصولات و خدمات خود را مطابق با نيازهاي مشتريان ارائه دهيد.
- ارائه محصول يا خدمات نامناسب: اگر محصول يا خدماتي كه شما به مشتريان ارائه ميدهيد، نامناسب باشد، نميتوانيد موفقيتي در فروش داشته باشيد. بنابراين بايد به دقت محصولات و خدمات خود را ارزيابي كرده و فقط آنهايي را ارائه دهيد كه بازار آنها را دارد و مشتريان به آنها نياز دارند.
- عدم تفاوت با رقبا: براي موفقيت در فروش، بايد به دقت رقبا را بررسي كرده و راههايي را براي تفاوت با آنها پيدا كرد. اگر به همان شكل كه رقبا عمل ميكنيد، شما نميتوانيد در ميان رقبا برتري پيدا كنيد.
- اديده گرفتن تجربه مشتري: يكي از عوامل مهم در موفقيت در فروش، تجربه مشتري است. بنابراين بايد به تجربه مشتري توجه كنيد.
- فروشندگي يكي از مهمترين عوامل موفقيت هر كسب و كار است. در اين راستا، بايد به اشتباهات رايج در فروشندگي توجه كرد و در برنامهريزي فعاليتهاي فروش، آنها را مديريت كرد:
- عدم شناخت مشتري: يكي از اشتباهات رايج در فروشندگي، عدم شناخت مشتري است. اين موضوع ميتواند باعث شكست در فروش شود. براي موفقيت در فروش، بايد با نيازها و مشكلات مشتريان خود آشنا شويد و سپس محصولات و خدمات خود را مطابق با نيازهاي مشتريان ارائه دهيد.
- ارائه محصول يا خدمات نامناسب: اگر محصول يا خدماتي كه شما به مشتريان ارائه ميدهيد، نامناسب باشد، نميتوانيد موفقيتي در فروش داشته باشيد. بنابراين بايد به دقت محصولات و خدمات خود را ارزيابي كرده و فقط آنهايي را ارائه دهيد كه بازار آنها را دارد و مشتريان به آنها نياز دارند.
- عدم تفاوت با رقبا: براي موفقيت در فروش، بايد به دقت رقبا را بررسي كرده و راههايي را براي تفاوت با آنها پيدا كرد. اگر به همان شكل كه رقبا عمل ميكنيد، شما نميتوانيد در ميان رقبا برتري پيدا كنيد.
- ناديده گرفتن تجربه مشتري: يكي از عوامل مهم در موفقيت در فروش، تجربه مشتري است. بنابراين بايد به تجربه مشتري توجه كنيد.