یکشنبه ۲۳ بهمن ۰۱ | ۱۳:۳۹ ۱۶ بازديد
درآمد اصلي سازمان ها و كسب و كارهاي موفق از راه فروش محصولات و كالاها و خدماتشان به دست مي آيد. پس بسيار مهم است كه مدير فروش سازمان در انتخاب فروشندگان و نمايندگان فروش دقت كافي داشته باشند.
اما اين فروشندگان موفق چه ويژگي هايي بايد داشته باشند؟ با ما همراه باشيد تا شما را راهنمايي كنيم
- يك فروشنده حرفه اي به ظاهر و آراستگي و پيراستگي خودش اهميت ويژه اي مي دهد. درست است كه قدرت متقاعدسازي براي فروشنده بسيار اهميت دارد؛ اما اولين چيزي كه مشتري با آن رو به رو مي شود، ظاهر فروشنده است.
- از تجربيات ديگران استفاده مي كند. تجربه ديگران گنج ارزشمندي است كه بسياري از افراد از آن غافلند. يك فروشنده حرفه اي در هر فرصتي سعي مي كند از دانش ديگران استفاده كند؛ خواه در گفتگوهاي روزمره و خواه با شركت در دوره فروش و بازاريابي.
- از بازار شناخت كافي دارند. درست است كه شناخت بازار جزو وظايف اصلي مدير بازاريابي تيم است؛ اما يك فروشنده خوب مي داند كه بايد براي موفقيت در حرفه خود با دانش بازاريابي هم آشنايي داشته باشد.
- مشتري را در خريد راهبري مي كنند. يك فروشنده خوب بايد بتواند با سوالات راهبرانه مشتري را با خود گام به گام پيش ببرد و درنهايت بهترين پيشنهاد را به او بدهد؛ پيشنهادي كه مبناي آن اصالت و تصميم درست است و در اين مسير فروشنده نقش پررنگ و موثري ايفاد كرده است.